terug

Zon, zand en sluisboten: Maasbracht roept zichzelf uit tot c?te d'Azur van Limburg

Kompas van Maasgouw

Bron: Het Kompas van Maasgouw - Het liveblog van Maasgouw - Betrokken en betrouwbaar.
Nieuws op een luchtige manier mét een knipoog


Maasbracht reageert op opening van ‘nieuwe’ pannenfabriek in Echt – een winkel, horeca- en foodhalconcept dat elders al meerdere keren faalde

MAASBRACHT – Terwijl buurgemeente Echt onlangs met veel trots een ‘gloednieuwe’ pannenfabriek opende – een horeca- en winkelconcept dat eerder al in diverse steden jammerlijk strandde – kiest Maasbracht voor een luchtigere benadering. Letterlijk.

Onder het motto ‘Maasbracht – het Côte d’Azur van Limburg’ presenteert het dorp zich voortaan als zonovergoten alternatief voor alles wat naar opgepoetste industrie ruikt.
“Als Echt kiest voor dampende ovens in een zogenaamd ‘belevingscentrum’, kiezen wij voor dampende Spritz aan het water,” zegt de voorzitter van de ondernemersvereniging. “Geen blije pizzafoeragers of ambachtelijke pastakramen hier. Wij gaan voor levensstijl.”

De slogan zal binnenkort onder elk welkomstbord verschijnen, compleet met Franse vlaggetjes, zonnebrillen en een gratis spray zonnebrandfactor 8 voor passerende wielrenners.
De Havenboulevard wordt het uithangbord van deze nieuwe identiteit. “We noemen het geen boulevard meer, maar Le Boulevard de la Maas,” zegt de voorzitter. “De bestrating blijft, maar voelt dankzij onze branding veel mediterraner. Dat is marketing.”

Een opvallende hoofdrol is weggelegd voor de inmiddels gesloten horecazaak M’Blend. De voormalige uitbater Stefan keert terug met een tijdelijke formule onder de naam Dagstrand Maas Plage.
“Het zand is nog van carnaval, de rode parasols zijn van een failliete snackbar uit Roermond, maar de vibe is zuid-Frankrijk,” aldus Stefan. “Voor 7 euro krijg je een ligstoel, een ijskoude Radler en uitzicht op een boot die wacht voor de sluis. Dat is slow living, hè.”

De ondernemersvereniging belooft binnenkort aanvullende richtlijnen. Denk aan een zomerse dresscode (“linnen, pastel en een licht verwaande blik”), aangepaste menukaarten (“geen frikandel maar een Saucisse Culturelle”) en wekelijkse accordeonsessies bij de steiger.
“We willen in alles uitstralen: dit is geen Maasbracht meer. Dit is Bracht-sur-Mer.”


Deel dit bericht: